Granty
Reform

Konkurs

Start naboru25/06/2025
Koniec naboru23/07/2025

Nazwa programu

"POLSKA_KREATYWNI - kultura buduje tożsamość"

Organizator

Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych (CRPK)

Kto może składać wniosek

  • osoba fizyczna (osoba prywatna)

Obszar kultury

  • sztuki wizualne

Na co

Celem konkursu jest:

  1. Wzmacnianie pozytywnego wizerunku kraju poprzez promowanie tożsamości Polski wyrażonej przez twórczość osób kreatywnych, używane materiały, wzory, odniesienia do tradycji i kultury.
  2. Stworzenie wizerunkowego produktu (lub serii produktów), które będą służyły instytucjom państwowym i kultury, dyplomacji, osobom rozpowszechniającym wiedzę o potencjale kreatywnym Polski, do promowania i wzmacniania wizerunku naszego kraju wśród gości zagranicznych, partnerów oraz przedstawicieli sektora kultury i kreatywnego w Polsce i na świecie. 
  3. Wsparcie i promocja polskich branż, podmiotów oraz osób projektujących
  4. Budowanie kreatywnej marki Polski poprzez stworzenie produktu, który będzie miał swoje życie i trwałość w sposobie, w jakim będzie użytkowany/eksponowany.

 

Przedmiotem konkursu jest opracowanie 2 projektów produktu wizerunkowego reprezentującego polski sektor kultury i kreatywny. Konkurs ma inspirować do twórczego przedstawienia współczesnej tożsamości kulturowej Polski oraz promować polskich twórców i twórczynie

Hasło konkursu brzmi: "Kultura tworzy tożsamość" i promuje wartości: kreatywność, odpowiedzialność, nowoczesne spojrzenie na tradcyję.

 

Słowa kluczowe

artysta, projektant graficzny, grafik, wzornictwo, designer, projektant mody, branża projektowa, student kierunków artystycznych

Minimalna wysokość wsparcia

4 000 zł

Maksymalna wysokość wsparcia

9 000 zł

Wysokość wkładu własnego

Brak

Termin rozpoczęcia naboru

25/06/2025

Termin zakończenia naboru

23/07/2025

Strona programu

Dokumenty programu

Jak złożyć wniosek

Należy uzupełnić formularz dostępny tutaj.

Wzorcowy wniosek

Kryteria oceny wniosku

Przy ocenie zgłoszeń zwracać będziemy szczególną uwagę na:

  • oryginalność,
  • odpowiedzialność projektową,
  • nowoczesne ujęcie tradycji,
  • odwołania do polskiej tożsamości kulturowej,
  • reprezentację cech szczególnych polskiej kultury,
  • zgodność ze współczesnymi trendami w projektowaniu.

Komisja Konkursowa oceni prace konkursowe merytorycznie w Etapie I z uwzględnieniem następujących kryteriów:

a) Wartości projektowe: oryginalność, kreatywność, estetyka: 45%

b) Zgodność z tematyką i wartościami Konkursu: 20%

c) Wartości użytkowe: trwałość i funkcjonalność: 25%

d) Spójności z wizerunkiem sektora kultury i kreatywnego: 10% 

Komisja na podstawie punktacji wyłoni cztery prace konkursowe, które zostaną zakwalifikowane do Etapu II. 

 

Informacje dodatkowe

Konkurs składa się z dwóch etapów:

  • Etap I (otwarty, nieodpłatny) – zgłoszenie koncepcji projektu w formie opisu oraz wizualizacji (pliki wyłącznie w wersji elektronicznej należy umieścić na serwerze Organizatora).
  • Etap II (zamknięty, odpłatny) – czworo wybranych autorów/autorek projektu/zespołu autorskiego zostanie zaproszonych do opracowania projektów w stopniu gotowym do wdrożenia do produkcji.