Nazwa programu
"POLSKA_KREATYWNI - kultura buduje tożsamość"
Organizator
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych (CRPK)
 (8).jpg)
Kto może składać wniosek
- osoba fizyczna (osoba prywatna)
Obszar kultury
- sztuki wizualne
Na co
Celem konkursu jest:
- Wzmacnianie pozytywnego wizerunku kraju poprzez promowanie tożsamości Polski wyrażonej przez twórczość osób kreatywnych, używane materiały, wzory, odniesienia do tradycji i kultury.
- Stworzenie wizerunkowego produktu (lub serii produktów), które będą służyły instytucjom państwowym i kultury, dyplomacji, osobom rozpowszechniającym wiedzę o potencjale kreatywnym Polski, do promowania i wzmacniania wizerunku naszego kraju wśród gości zagranicznych, partnerów oraz przedstawicieli sektora kultury i kreatywnego w Polsce i na świecie.
- Wsparcie i promocja polskich branż, podmiotów oraz osób projektujących.
- Budowanie kreatywnej marki Polski poprzez stworzenie produktu, który będzie miał swoje życie i trwałość w sposobie, w jakim będzie użytkowany/eksponowany.
Przedmiotem konkursu jest opracowanie 2 projektów produktu wizerunkowego reprezentującego polski sektor kultury i kreatywny. Konkurs ma inspirować do twórczego przedstawienia współczesnej tożsamości kulturowej Polski oraz promować polskich twórców i twórczynie.
Hasło konkursu brzmi: "Kultura tworzy tożsamość" i promuje wartości: kreatywność, odpowiedzialność, nowoczesne spojrzenie na tradcyję.
Słowa kluczowe
Minimalna wysokość wsparcia
Maksymalna wysokość wsparcia
Wysokość wkładu własnego
Termin rozpoczęcia naboru
Termin zakończenia naboru
Strona programu
Dokumenty programu
Jak złożyć wniosek
Należy uzupełnić formularz dostępny tutaj.
Wzorcowy wniosek
Kryteria oceny wniosku
Przy ocenie zgłoszeń zwracać będziemy szczególną uwagę na:
- oryginalność,
- odpowiedzialność projektową,
- nowoczesne ujęcie tradycji,
- odwołania do polskiej tożsamości kulturowej,
- reprezentację cech szczególnych polskiej kultury,
- zgodność ze współczesnymi trendami w projektowaniu.
Komisja Konkursowa oceni prace konkursowe merytorycznie w Etapie I z uwzględnieniem następujących kryteriów:
a) Wartości projektowe: oryginalność, kreatywność, estetyka: 45%
b) Zgodność z tematyką i wartościami Konkursu: 20%
c) Wartości użytkowe: trwałość i funkcjonalność: 25%
d) Spójności z wizerunkiem sektora kultury i kreatywnego: 10%
Komisja na podstawie punktacji wyłoni cztery prace konkursowe, które zostaną zakwalifikowane do Etapu II.
Informacje dodatkowe
Konkurs składa się z dwóch etapów:
- Etap I (otwarty, nieodpłatny) – zgłoszenie koncepcji projektu w formie opisu oraz wizualizacji (pliki wyłącznie w wersji elektronicznej należy umieścić na serwerze Organizatora).
- Etap II (zamknięty, odpłatny) – czworo wybranych autorów/autorek projektu/zespołu autorskiego zostanie zaproszonych do opracowania projektów w stopniu gotowym do wdrożenia do produkcji.